Thursday 20 October 2011

KiSaH KeLeBiHaN BerSeLaWaT KeAtAs RASULULLAH SAW ^_^

Rasulullah SAW bersabda: Malaikat berkata padaku .....  
  1. Jibril A.S berkata :  Wahai Rasulullah, barangsiapa berselawat keatas mu, tiap-tiap hari sebanyak 10x, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian sirat seperti kilat yang menyambar...
  2. Mikail A.S berkata : Mereka yang berselawat keatas kamu, maka akan aku beri mereka minum dari telagamu..
  3. Israfil A.Sberkata : Mereka yang berselawat keatasmu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku hingga Allah SWT mengampuni orang itu..
  4. Izrail A.S berkata : Bagi mereka yang berselawat keatasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi... 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.