Sunday 30 October 2011

BerSaMa TeMan.... ^_^

Hari ini, ana hanya menghabiskan masa di rumah melayan  filem2 baru. hehe... salah satu hobi ana selain membaca adalah menonoton filem. tak kiralah melayu, cina, inggeris dan yang paling ana suka semestinya cerita korea. hikhik. ntah lah sejak bila minat melayan filem korea nie. tapi yang pastinya kalau boleh nak buat koleksi filem korea. kesampaian atau tak matlamat ana ini, biarlah masa yang tentukan semuanya. uiseh.. bagi ana menonton nie bukan sekadar nak melayan mata mahupun mengisi masa. tetapi menonton jugak akan membantu kita membuka mata dan minda supaya lebih mudah memahami konsep kehidupan manusia. wah, macam ahli falsafah lah pulak. tak salah rasanya kalau hanya berkongsi pendapat kan? 

bersama teman? eya, bersama teman selepas saja menunaikan solat maghrib ana menemaninya ke PC Fair untuk  membeli laptop.. hah, nak tahu berapa harganya? RM999. ana sendiri terkejut dengan harga 2. sebab bagi ana harganya agak murah. dah rezeki dia untuk dapat laptop murah. Alhamdulillah... harap - harap nanti kemudahan yang dah ada tu dapatlah sedikit sebanyak digunakan untuk medan dakwah. Rasulullah pernah bersabda, sampaikanlah pesan ku walau pun hanya sepotong ayat. maksudnya, berdakwahlah walau pun hanya sedikit sahaja yang mampu disampaikan. dan jangan sekali - kali beranggapan yang berdakwah itu hanya boleh dilakukan oleh orang - orang warak sahaja. kerana konsep dakwah itu menyeluruh. selagi kita ini bernama muslim, selagi itulah berdakwah itu adalah tanggungjawab kita. 

Semoga kita sama- sama diberi kekuatan supaya mampu menyebarkan islam serta mengembangkannya ke mana sahaja. 

Erm, sampai sini dulu topik untuk kali ini. semoga diberi kesempatan di lain hari pula untuk terus mencoret d  blog ini. InsyaAllah... 

aja2 Fighting!!


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.